Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit cf09e40d authored by Villard PierreFrederic's avatar Villard PierreFrederic
Browse files

Collision return is now an int instead of a boolean

parent e21096a7
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -52,7 +52,7 @@ public class MoteurPhysique {
// mise a jour des objets
for (Objet o : monde.objets) {
o.update();
o.collision=false;
o.collision=0;
}
// mise a jour des monstres
......@@ -123,7 +123,7 @@ public class MoteurPhysique {
monde.balle.vy = -1;
}
}
monde.balle.collision=false;
monde.balle.collision=0;
// mise a jour de la balle
monde.balle.update();
......
......@@ -103,7 +103,7 @@ public class Objet {
/**
*
*/
public boolean collision=false;
public int collision=0;
//permet de sauver les positions anterieur
......
......@@ -88,8 +88,8 @@ public class ObjetHeros extends Objet{
sprites.affiche(tab[0],tab[1],g);
sprites.anime();
// si en collision affiche carr
if (collision) {
// si en collision affiche carre
if (collision==1) {
g.setColor(Color.red);
g.fillRect(tab[0],tab[1],tab[2],tab[3]);
}
......
......@@ -56,7 +56,7 @@ public class ObjetMur extends Objet {
* @param g
*/
public void draw(Graphics g) {
if (collision)
if (collision==1)
g.setColor(Color.red);
else
g.setColor(Color.gray);
......
/* ========================================================== */
/* Bibliotheque MoteurDeJeu */
/* -------------------------------------------- */
/* Bibliotheque pour aider la création de jeu video comme : */
/* - Jeux de role */
/* - Jeux de plateforme */
/* - Jeux de combat */
/* - Jeux de course */
/* - Ancien jeu d'arcade (Pac-Man, Space Invider, Snake, ...) */
/* ========================================================== */
package miscellaneous;
/**
*
* @author Pierre-Frederic Villard
*/
public class BouclePrincipaleCool extends BouclePrincipale{
}
......@@ -40,7 +40,7 @@ public class MurCool extends ObjetMur{
* @param g
*/
public void draw(Graphics g) {
if (collision)
if (collision==1)
g.setColor(Color.red);
else
g.setColor(Color.blue);
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment