Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 7f05c622 authored by rosier8u's avatar rosier8u
Browse files

maj de la boucle de jeu

parent eff71896
Branches
No related tags found
No related merge requests found
...@@ -40,6 +40,10 @@ public class DialogueTerminal { ...@@ -40,6 +40,10 @@ public class DialogueTerminal {
while (finDePartie == 0){ while (finDePartie == 0){
jouer(scan); jouer(scan);
if (jeu.getEquipeEnnemi().getTaille() > 0){
attaqueEnnemi();
}
annonceFinDeTour();
} }
} }
...@@ -50,7 +54,6 @@ public class DialogueTerminal { ...@@ -50,7 +54,6 @@ public class DialogueTerminal {
switch (action){ switch (action){
case 0: case 0:
attaquer(scan); attaquer(scan);
annonceFinDeTour();
break; break;
case 1: case 1:
jeu.ameliorerEquipe(jeu.getEquipe()); jeu.ameliorerEquipe(jeu.getEquipe());
...@@ -154,13 +157,13 @@ public class DialogueTerminal { ...@@ -154,13 +157,13 @@ public class DialogueTerminal {
private void choixStrategie(Scanner scan){ private void choixStrategie(Scanner scan){
int strat = -1; int strat = -1;
Personnage personnage = jeu.getEquipe().getPersonnage(jeu.getNbAttaqueEquipe()% jeu.tailleEquipe());
while (strat < 0 || strat > 2) { while (strat < 0 || strat > 2) {
System.out.println("Votre personnage : " + jeu.getEquipe().getPersonnage(jeu.getNbAttaqueEquipe()) + " va attaquer" + System.out.println("Votre personnage : " + personnage + " va attaquer" +
"le personnage ennemi : " + jeu.getEquipeEnnemi().getPersonnage(jeu.getNbAttaqueEquipe())); " le personnage ennemi : " + jeu.getEquipeEnnemi().getPersonnage(jeu.getNbAttaqueEquipe()% jeu.tailleEquipeEnnemi()));
System.out.println("Choisissez votre stratégie pour ce tour :\n0: Neutre\n1: Agressif\n2: Défensif"); System.out.println("Choisissez votre stratégie pour ce tour :\n0: Neutre\n1: Agressif\n2: Défensif");
strat = Integer.parseInt(scan.nextLine()); strat = Integer.parseInt(scan.nextLine());
} }
Personnage personnage = jeu.getEquipe().getPersonnage(jeu.getNbAttaqueEquipe());
switch (strat) { switch (strat) {
case 0: case 0:
personnage.setStrategie(new ConcreteStrategieNeutre()); personnage.setStrategie(new ConcreteStrategieNeutre());
...@@ -223,6 +226,9 @@ public class DialogueTerminal { ...@@ -223,6 +226,9 @@ public class DialogueTerminal {
annonceEtatEnnemi(); annonceEtatEnnemi();
} }
private void attaqueEnnemi(){
jeu.produireAttaque(jeu.getEquipeEnnemi());
}
private void annonceEtat(){ private void annonceEtat(){
for (Personnage p : jeu.getEquipe().getEquipe()){ for (Personnage p : jeu.getEquipe().getEquipe()){
if (p.getEtat() != null){ if (p.getEtat() != null){
......
...@@ -26,7 +26,11 @@ public class Jeu implements Facade { ...@@ -26,7 +26,11 @@ public class Jeu implements Facade {
@Override @Override
public void produireAttaque(Equipe equipe) { public void produireAttaque(Equipe equipe) {
equipe.getPersonnage(nbAttaqueEquipe).attaquer(getEquipeEnnemi().getPersonnage(getEquipeEnnemi().getTaille()-1)); if (equipe.equals(this.equipe)){
equipe.getPersonnage(nbAttaqueEquipe).attaquer(getEquipeEnnemi().getPersonnage(getEquipeEnnemi().getTaille()-1));
}else {
equipe.getPersonnage(nbAttaqueEquipe).attaquer(getEquipe().getPersonnage(getEquipe().getTaille()-1));
}
if (nbAttaqueEquipe == (Configuration.getInstance().getTailleMaxEquipe() - 1)){ if (nbAttaqueEquipe == (Configuration.getInstance().getTailleMaxEquipe() - 1)){
nbAttaqueEquipe = 0; nbAttaqueEquipe = 0;
}else { }else {
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment