Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 56d42c25 authored by VIGNERON Steven's avatar VIGNERON Steven
Browse files

fix V5

parent 6e32f862
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
doc/Q6_DiagSequence.png

15.9 KiB

@startuml
participant "Roi (r)" as r
participant "Guerrier (g)" as g
r -> r : setStrategie(2)
note left : Stratégie d'attaque
g -> g : setStrategie(2)
note right : Stratégie d'attaque
r -> r : subirDegats(g.getAttaque())
note left : Le Guerrier frappe le Roi
@enduml
...@@ -71,9 +71,18 @@ public abstract class Personnage implements ComposantEquipe { ...@@ -71,9 +71,18 @@ public abstract class Personnage implements ComposantEquipe {
} }
} }
public void setStrategie(StrategieCombat strategie){ public void setStrategie(int s){
if(strategie != null){ switch (s){
this.strategie = strategie; case 0:
strategie = new StrategieDefensive();
break;
case 2:
strategie = new StrategieAgressive();
break;
default:
case 1:
strategie = new StrategieNeutre();
break;
} }
} }
......
...@@ -20,7 +20,7 @@ public class TestV5 { ...@@ -20,7 +20,7 @@ public class TestV5 {
@Test @Test
public void test_strategie_agressive(){ public void test_strategie_agressive(){
Guerrier g = new Guerrier(); Guerrier g = new Guerrier();
g.setStrategie(new StrategieAgressive()); g.setStrategie(2);
g.subirDegats(20); g.subirDegats(20);
int attaque = g.getAttaque(); int attaque = g.getAttaque();
...@@ -32,7 +32,7 @@ public class TestV5 { ...@@ -32,7 +32,7 @@ public class TestV5 {
@Test @Test
public void test_strategie_defensive(){ public void test_strategie_defensive(){
Guerrier g = new Guerrier(); Guerrier g = new Guerrier();
g.setStrategie(new StrategieDefensive()); g.setStrategie(0);
g.subirDegats(20); g.subirDegats(20);
int attaque = g.getAttaque(); int attaque = g.getAttaque();
...@@ -44,11 +44,11 @@ public class TestV5 { ...@@ -44,11 +44,11 @@ public class TestV5 {
@Test @Test
public void test_simulation_1(){ public void test_simulation_1(){
Guerrier g = new Guerrier(); Guerrier g = new Guerrier();
g.setStrategie(new StrategieAgressive()); g.setStrategie(2);
int attaqueDuGuerrier = g.getAttaque(); int attaqueDuGuerrier = g.getAttaque();
Roi r = new Roi(); Roi r = new Roi();
r.setStrategie(new StrategieAgressive()); r.setStrategie(2);
r.subirDegats(attaqueDuGuerrier); r.subirDegats(attaqueDuGuerrier);
// le roi a 100 points de vie et recoie un coup de 50*2*2 degats // le roi a 100 points de vie et recoie un coup de 50*2*2 degats
...@@ -59,11 +59,11 @@ public class TestV5 { ...@@ -59,11 +59,11 @@ public class TestV5 {
@Test @Test
public void test_simulation_2(){ public void test_simulation_2(){
Guerrier g = new Guerrier(); Guerrier g = new Guerrier();
g.setStrategie(new StrategieDefensive()); g.setStrategie(0);
int attaqueDuGuerrier = g.getAttaque(); int attaqueDuGuerrier = g.getAttaque();
Roi r = new Roi(); Roi r = new Roi();
r.setStrategie(new StrategieDefensive()); r.setStrategie(0);
r.subirDegats(attaqueDuGuerrier); r.subirDegats(attaqueDuGuerrier);
// le roi a 100 points de vie et recoie un coup de 50/2/2 degats // le roi a 100 points de vie et recoie un coup de 50/2/2 degats
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment