Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit ae3e8f76 authored by Azurlors's avatar Azurlors
Browse files

Hashmap replacement

parent 805dbe80
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -13,8 +13,6 @@ engine.GraphicalInterface <|-- engine.GameEngineGraphical
engine.DrawingPanel <|-- engine.GraphicalInterface
engine.GamePainter <|-- engine.DrawingPanel
environment.Coordonnees <|-- entity.Entity
environment.Coordonnees *-- jeu.Jeu
entity.Character *-- jeu.Jeu
entity.Character <|-- environment.Physique
interface engine.GameController {
......@@ -109,7 +107,7 @@ class jeu.Painter{
class jeu.Controller {
- boolean isRightPressed, isLeftPressed, isSpacePressed
+ <<Create>> Controller()
+ ArrayList<Boolean> getCommand()
+ HashMap<String,Boolean> getCommand()
+ void keyPressed(KeyEvent)
+ void keyReleased(KeyEvent)
+ void keyTyped(KeyEvent)
......
package engine;
import java.util.ArrayList;
import java.util.HashMap;
/**
* @author Horatiu Cirstea, Vincent Thomas
......@@ -16,7 +17,7 @@ public interface Game {
* @param userCmd
* commande utilisateur
*/
public void evolve(ArrayList<Boolean> userCmd);
public void evolve(HashMap<String,Boolean> userCmd);
/**
* @return true si et seulement si le jeu est fini
......
......@@ -2,6 +2,7 @@ package engine;
import java.awt.event.KeyListener;
import java.util.ArrayList;
import java.util.HashMap;
/**
* @author Horatiu Cirstea
......@@ -17,6 +18,6 @@ public interface GameController extends KeyListener {
*
* @return commande faite par le joueur
*/
public ArrayList<Boolean> getCommand();
public HashMap<String,Boolean> getCommand();
}
package engine;
import java.util.ArrayList;
import java.util.HashMap;
/**
* @author Horatiu Cirstea, Vincent Thomas
......@@ -59,7 +60,7 @@ public class GameEngineGraphical {
// boucle de game
while (!this.game.isFinished()) {
// demande controle utilisateur
ArrayList<Boolean> a = this.gameController.getCommand(); //
HashMap<String,Boolean> a = this.gameController.getCommand(); //
// fait evoluer le game
this.game.evolve(a);
// affiche le game
......
......@@ -4,6 +4,7 @@ import engine.GameController;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.util.ArrayList;
import java.util.HashMap;
public class Controller implements GameController{
......@@ -23,11 +24,11 @@ public class Controller implements GameController{
* getCommand retourne une liste de booleans sous la forme [isRightPressed, isLeftPressed, isSpacePressed]
*/
@Override
public ArrayList<Boolean> getCommand() {
ArrayList<Boolean> cmd = new ArrayList<Boolean>();
cmd.add(isRightPressed);
cmd.add(isLeftPressed);
cmd.add(isSpacePressed);
public HashMap<String,Boolean> getCommand() {
HashMap<String,Boolean> cmd = new HashMap<String,Boolean>();
cmd.put("Right",isRightPressed);
cmd.put("Left",isLeftPressed);
cmd.put("Jump",isSpacePressed);
return cmd;
}
@Override
......
......@@ -4,6 +4,7 @@ import java.io.BufferedReader;
import java.io.FileReader;
import java.io.IOException;
import java.util.ArrayList;
import java.util.HashMap;
import entity.Character;
import engine.Game;
......@@ -34,7 +35,7 @@ public class Jeu implements Game{
}
@Override
public void evolve(ArrayList<Boolean> command) { // command est sous la forme list de Boolean qui represente les touches préssées. Voir Controller pour la compositions de cet list.
public void evolve(HashMap<String,Boolean> command) { // command est sous la forme list de Boolean qui represente les touches préssées. Voir Controller pour la compositions de cet list.
System.out.println("Execute "+command);
System.out.println(charac.getCoord().getX());
System.out.println(charac.getCoord().getZ());
......@@ -44,9 +45,9 @@ public class Jeu implements Game{
comX = 0;
comZ = 0;
boolean Right = command.get(0);
boolean Left = command.get(1);
boolean Jump = command.get(2);
boolean Right = command.get("Right");
boolean Left = command.get("Left");
boolean Jump = command.get("Jump");
if (Right && Left){}
else if (Right) {
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment