Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit d2bc66cb authored by iiztp's avatar iiztp
Browse files

Update du readme, mise a jour camera

parent cb7a41f6
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
...@@ -33,11 +33,11 @@ Lien document https://docs.google.com/document/d/1eMIz-gtYh0LyKd3zt9C5dxYCf8wkyS ...@@ -33,11 +33,11 @@ Lien document https://docs.google.com/document/d/1eMIz-gtYh0LyKd3zt9C5dxYCf8wkyS
- [X] Création du projet avec compilation libgdx - [X] Création du projet avec compilation libgdx
- [X] Map par défaut - Matthieu - [X] Map par défaut - Matthieu
- [X] Placement personnage - Paul - [X] Placement personnage - Paul
- [ ] Mouvement personnage - Arthur - [X] Mouvement personnage - Arthur
- [ ] Passage à travers les portes personnage - Zinedine - [X] Passage à travers les portes personnage - Zinedine
- [X] Collision avec les murs personnage - Paul, Zinedine - [X] Collision avec les murs personnage - Paul, Zinedine
- [ ] Test de chaque fonctionnalité - Arthur, Paul, Matthieu, Zinedine - [X] Test de chaque fonctionnalité - Arthur, Paul, Matthieu, Zinedine
### Diagramme de classes Sprint0 ### Diagramme de classes Sprint0
......
...@@ -24,7 +24,6 @@ public class CollisionListener implements ContactListener { ...@@ -24,7 +24,6 @@ public class CollisionListener implements ContactListener {
} else return; } else return;
if(userData instanceof Door door){ if(userData instanceof Door door){
System.out.println("collision ....... door");
Mapz.getGameInstance().getCurrentDungeon().goThroughDoor(door); Mapz.getGameInstance().getCurrentDungeon().goThroughDoor(door);
} }
} }
......
...@@ -53,9 +53,6 @@ public class Mapz extends Game { ...@@ -53,9 +53,6 @@ public class Mapz extends Game {
room1.loadRoom(world); room1.loadRoom(world);
box2DDebugRenderer = new Box2DDebugRenderer(); box2DDebugRenderer = new Box2DDebugRenderer();
camera = new OrthographicCamera(); camera = new OrthographicCamera();
camera.setToOrtho(false,
currentDungeon.getLoadedRoom().getWidth(),
currentDungeon.getLoadedRoom().getHeight());
} }
@Override @Override
...@@ -82,8 +79,15 @@ public class Mapz extends Game { ...@@ -82,8 +79,15 @@ public class Mapz extends Game {
else player.getBody().setLinearVelocity(0f, 0f); else player.getBody().setLinearVelocity(0f, 0f);
} }
private void updateCamera() {
camera.setToOrtho(false,
currentDungeon.getLoadedRoom().getWidth(),
currentDungeon.getLoadedRoom().getHeight());
}
public void update(){ public void update(){
updatePlayer(); updatePlayer();
updateCamera();
WorldManager.instance.update(); WorldManager.instance.update();
} }
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment